Lepiej w sieci niż w placówce
Ponad 27 mln osób w Polsce ma dostęp do usług bankowości internetowej. O ponad 1,2 mln w ciągu roku wzrosła także liczba klientów indywidualnych korzystających z tego typu rozwiązań – wynika z raportu NetB@nk, przygotowanego przez Związek Banków Polskich.
W ciągu roku liczba klientów indywidualnych, którzy mają dostęp do usług bankowości internetowej, zwiększyła się o prawie 4 mln (16,77 proc.), co oznacza wzrost o ponad 1 mln (4,44 proc.) w stosunku do I kw. 2015 r. W ostatnich 12 miesiącach zwiększyła się też liczba aktywnych klientów indywidualnych bankowości internetowej (czyli takich, którzy logują się przynajmniej raz w miesiącu) o ponad 1,2 mln (10,07 proc.). W minionym kwartale wzrost ten wyniósł ponad 330 tys. (2,58 proc.). – Bankowość internetowa rozwija się od wielu lat – widać, że dynamika przyrostów utrzymuje się na wysokim poziomie. To bardzo pozytywny trend, ponieważ e-bankowość jest bezpieczna i oszczędza czas klientów. Jest to także doskonałe narzędzie zwiększające efektywność naszej gospodarki. Jak wynika z wrześniowej edycji badania „Monitor bankowy", które ZBP realizuje już od 17 lat, duża część bankowców upatruje w rozwoju innowacyjnych technologii i produktów dużych szans dla rozwoju sektora bankowego w przyszłości – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.
Z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta