Rabat nie skomplikuje już firmowych rozliczeń
Nie trzeba będzie korygować wstecz przychodów i kosztów podatkowych, jeśli kontrahent w późniejszym okresie zwróci towar lub udzieli obniżki.
Z początkiem 2016 r. przedsiębiorcom ubędzie kłopotliwych obowiązków polegających na konieczności rozliczenia korekt wstecz.
– To zmora wielu firm. Problem powstaje, gdy po kilku miesiącach klient zwraca towar, co powoduje zmniejszenie przychodu. Jeśli zaś kontrahent udziela firmie rabatu, zmniejsza się kwota kosztów podatkowych. Firma musi wówczas odnieść się do poprzedniego okresu rozliczeniowego, w którym doszło do pierwotnej transakcji – mówi Agata Malicka, współwłaścicielka biura rachunkowego.
Przykładowo, jeśli przedsiębiorca sprzedał towar i wystawił fakturę w grudniu 2014 r., to uzyskane pieniądze stanowiły dla niego przychód za grudzień. Jeśli jednak nabywca z jakiegoś powodu zwrócił mu towar w maju 2015 r., to sprzedawca musiał odpowiednio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta