Wydatki związane z rejestracją firmy są kosztem podatkowym
Przedsiębiorca, który przed wpisaniem działalności w CEIDG uiścił opłaty skarbowe lub zapłacił za urzędowe zaświadczenia, może zaewidencjonować te kwoty w kol. 13 podatkowej księgi.
Czy koszty związane z organizacją i rejestracją działalności gospodarczej (np. koszty urzędowych zaświadczeń, opłaty skarbowe, koszt otwarcia rachunku bankowego) poniesione przed dniem formalnej rejestracji mogę ująć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów jako koszty uzyskania przychodów? – pyta czytelniczka.
Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta