Nowy rynek to też dopasowanie mentalne
Rozmowa | Marcin Słowik, dyrektor handlowy, członek zarządu Fibrain
Rz: Co skłoniło firmę do postawienia na eksport?
Marcin Słowik: Eksport rozwijamy od kilku lat, ale ten rok jest dla nas przełomem, gdyż procentowo nasza sprzedaż eksportowa przewyższy krajową. Powody są dwa. Po pierwsze, w kraju skończyły się projekty dotowane z poprzedniej perspektywy finansowej UE. Na rynku zapanował więc zastój. Inwestorzy, tzn. operatorzy telekomunikacyjni, rozglądają się za nowymi dotacjami i muszą też nabrać nieco oddechu po kilku latach ciągłych inwestycji. Po drugie, zwiększyliśmy moce produkcyjne. Od kilku lat dynamicznie rozwijamy się technologicznie i dziś produkcja kabli światłowodowych w naszej firmie jest szacowana na ok. 3 tys. km miesięcznie. W ciągu miesiąca jesteśmy w stanie wyprodukować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta