Biorą pod lupę, ale nie dają gwarancji
Posiadanie rachunku przez firmę nie świadczy o jej uczciwości
Janina blikowska
Poszkodowani przez Amber Gold pozwali Bank BGŻ (dziś BGŻ BNP Paribas), który najdłużej współpracował ze spółką Marcina P. i prowadził jej rachunki. Zdaniem adwokata Łukasza Gładkiego z Kancelarii MyLo BGŻ uwiarygodnił w oczach konsumentów działalność Amber Gold. Do końca kwietnia poszkodowani mogą przystąpić do pozwu zbiorowego. Po zamknięciu listy sąd wyznaczy termin pierwszej rozprawy.
– Jesteśmy przekonani, że w trakcie procesu wykażemy bezzasadność roszczeń drugiej strony, ponieważ prowadząc rachunki swoich klientów, banki nie ponoszą odpowiedzialności za ich decyzje i zobowiązania wobec ich klientów – tłumaczy Aleksandra Myczkowska, rzecznik prasowy BGŻ BNP Paribas.
Co jest weryfikowane
Czy banki sprawdzają firmy, które zakładają u nich konta?
Izabela Tworzydło z biura prasowego BGŻ BNP Paribas zapewnia, że bank ma wewnętrzne procedury. Dotyczą one zarówno nowych klientów, jak i obecnych, którzy są okresowo weryfikowani. Reguluje to np. ustawa o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta