Poznają cię po głosie czy odcisku palca
Banki coraz odważniej stosują biometryczne metody identyfikacji klienta
Monika Krześniak-sajewicz
W Banku Zachodnim WBK potrafią zidentyfikować klienta na podstawie głosu. Pod koniec ubiegłego roku bank wprowadził taką opcję w formie pilotażu.
Dotychczas swój głos zarejestrowało 3 tys. osób. - Ponad połowa tej grupy używa tego sposobu do logowania się w kontaktach za pośrednictwem infolinii - mówi Maciej Pietrucha, dyrektor centrum bankowości telefonicznej BZ WBK.
Przy stosowaniu biometrii głosowej czas weryfikacji klienta skrócił się o 40 proc. Na razie bank nie promował tej formy uwierzytelniania, ale liczy, że użytkowników będzie przybywać.
Zamiast hasła
To wygodny sposób dla osób, które mają problem z zapamiętywaniem haseł. Najpierw trzeba zostawić próbkę głosu, a potem można w ten sposób potwierdzać swoją tożsamość w kontaktach telefonicznych z bankiem. Wystarczy raz zarejestrować głos, by system potem nas rozpoznał.
Jak to się robi w praktyce? Trzeba zadzwonić na infolinię, podać swój numer identyfikacji klienta i poinformować doradcę o chęci korzystania z biometrii głosowej. Po standardowej weryfikacji rejestrowana jest próbka głosu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta