Można robić biznes, nie zapominając o patriotyzmie
Po razu drugi nagrodziliśmy firmy, które przyczyniają się do rozwoju Polski, budują jej dobry wizerunek w świecie i sumiennie wywiązują się z powinności i zobowiązań względem społeczeństwa oraz państwa.
Anita Błaszczak
– W patriotyzmie gospodarczym istotny jest szacunek państwa wobec przedsiębiorców i wzajemnie. Państwo powinno mieć świadomość tego, że żyje z przedsiębiorców – mówił podczas środowej gali, na której uhonorowaliśmy dziewięć firm, laureatów drugiej edycji rankingu Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu, Piotr Dardziński, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego oraz członek kapituły konkursu. Wyróżniliśmy w nim podmioty gospodarcze, które prężnie rozwijają sprzedaż w kraju i za granicą, inwestując w rozwój, tworzą miejsca pracy, rzetelnie płacą podatki, angażując się również w działalność charytatywną.
Kapituła przyznała nagrody w dziewięciu kategoriach – różnicując firmy według ich wielkości, pochodzenia kapitału (polski lub zagraniczny). Nagrodziliśmy także spółki giełdowe i instytucje finansowe. Laureaci zostali wybrani spośród firm, które wypełniły konkursowe ankiety, podając m.in. wyniki finansowe, zapłacony podatek, wydatki na inwestycje, na badania i rozwój i filantropię.
Patriotyczny podatnik
Najwięcej punktów można było uzyskać za wzrost zatrudnienia oraz procent podatków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta