Polscy konsumenci chcą kupować krajowe produkty
Od kilku lat widać modę na krajowe marki. Jednak konsumenci różnie oceniają co jest faktycznie polskim produktem.
Zmianę nastawienia widać choćby w reklamach – czołowe sieci handlowe w Polsce konsekwentnie podkreślają, jak wysoki udział towarów w ich ofercie pochodzi od polskich producentów. Powstają nawet specjalne aplikacje, które pozwalają dzięki skanowaniu kodów kreskowych na natychmiastowe dowiedzenie się, gdzie dany produkt został wyprodukowany.
Z badania poświęconego patriotyzmowi zakupowemu, przeprowadzonego przez porównywarkę Ceneo, wynika, że miejsce wytworzenia jest głównym wyznacznikiem uznania produkt za polski. Uważa tak 65 proc. ankietowanych, zdaniem 51 proc. konieczne jest do tego, aby producent był zarejestrowany w Polsce i tu płacił podatki.
Z kolei według 39 proc. dany produkt jest polski tylko wtedy, gdy w całości był wyprodukowany w Polsce. Co ciekawe tylko dla 15 proc. ważne jest to, czy właściciel firmy był Polakiem.
Obyczaje zakupowe
Zmiana w zachowaniach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta