Ubrania królują w e-zakupach
Odzież ma już największy udział w internetowych wydatkach Polaków. A kilka lat temu nikt nie wierzył, że będziemy kupować ubrania w ten sposób.
Piotr Mazurkiewicz
Z danych systemu płatności internetowych PayU wynika, że odzież ma największy udział w elektronicznych wydatkach Polaków: w I półroczu zwiększyła swój udział rynkowy o 2 proc. Choć firma nie podaje szczegółowych danych dla poszczególnych kategorii, to podkreśla, że ten segment wciąż systematycznie rośnie, choć w ostatnim czasie do grona najdynamiczniej rosnących kategorii internetowego rynku dołączyła choćby turystyka.
Zmiana zwyczajów zakupowych
Triumf odzieży, jeśli chodzi o najczęściej opłacaną przez internet kategorię, to potwierdzenie, że Polacy, jeśli chodzi o e-zakupy, przełamują kolejne bariery. Choć wciąż duża grupa z nas nie wyobraża sobie zrealizowania transakcji bez jednoczesnego obejrzenia czy przymierzenia wybranej sztuki ubrania czy butów, to jednak liczba zwolenników rośnie bardzo szybko.
– Bardzo szeroki asortyment, możliwość darmowego zwrotu oraz atrakcyjne ceny to z pewnością kluczowe czynniki determinujące wzrost znaczenia sprzedaży odzieży online – mówi prof. Grzegorz Mazurek z Akademii Leona Koźmińskiego. – Dynamiczna sprzedaż tej kategorii potwierdza, że coraz trudniej znaleźć branże, które nie nadają się do e-handlu.
Ubrania są także najczęściej wskazywaną kategorią kupowaną w sieci według raportu Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej eCommerce Polska....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta