Przy rozplanowanych terminach wypoczynku odrębnie wnioski nie są konieczne
Ustalony i podany do wiadomości pracowników plan urlopów wiąże strony.
Rz: W jakim terminie i na jaki okres powinien być ustalony plan urlopów?
Alicja Pawelec: Przepisy nie wskazują konkretnego terminu, w jakim pracodawca powinien ustalić plan urlopów i podać go do wiadomości załogi. Nie wskazują też okresu, na który taki plan należy ustalać. Ponieważ jednak pracownicy nabywają prawo do urlopu z każdym kolejnym rokiem kalendarzowym, należy to zrobić do końca poprzedniego roku, tak aby plan obowiązywał w dniu, w którym zatrudnieni nabywają prawo do kolejnego wypoczynku.
Czy plan urlopów trzeba modyfikować w trakcie roku, aktualizując go w razie zachodzących zmian?
Ustalony i podany do wiadomości pracowników plan urlopów wiąże...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta