Sprawy podatkowe można załatwiać bez wychodzenia z domu
Po zalogowaniu się na Portalu Podatkowym użytkownik ma dostęp do swoich danych, m.in. złożonych deklaracji i prowadzonych spraw. Może także składać i odbierać korespondencję z administracją skarbową.
W poprzednich artykułach o Portalu Podatkowym (Dobra Firma z 29 września i z 13 października) opisana została informacyjna część tego portalu, a także usługi związane ze składaniem deklaracji. Dostęp do tych udogodnień nie wymaga logowania, ale jest kilka wartych uwagi usług elektronicznych, z których można korzystać tylko po rejestracji. Opcje dostępne po zalogowaniu dotyczą spraw obsługiwanych przez urzędy skarbowe.
W niniejszym artykule zostanie opisane:
1) jak zarejestrować się na Portalu Podatkowym;
2) jak załatwiać sprawy podatkowe po zalogowaniu.
Rejestracja
Dostęp do portalu można uzyskać na stronie Ministerstwa Finansów (http://www.finanse.mf.gov.pl/) po wyborze ikony „PORTAL PODATKOWY" znajdującej się w prawym górnym rogu.
W celu przeprowadzenia rejestracji:
1. Rozwijamy z menu (lewa strona ekranu) „Konto podatnika na Portalu Podatkowym".
2. Z opcji, które się pojawią, wybieramy „Rejestracja".
3. Następnie zapoznajemy się z warunkami korzystania z portalu i wyrażamy zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
4. Zakończenie rejestracji następuje przy wykorzystaniu ePUAPu lub uwierzytelnionego certyfikatu kwalifikowanego. Sposób postępowania w celu uzyskania konta na platformie został opisany w Dobrej Firmie z 2 czerwca 2016 r. („Jak korzystać z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta