LOT odbija polski rynek
Za kilka dni narodowy przewoźnik będzie miał 5-milionowego pasażera w tym roku.
Danuta Walewska
Jak wynika z danych o sprzedaży biletów, do końca roku ta liczba powinna wzrosnąć do 5,5 mln. W 2015 r. LOT przewiózł 4,3 mln pasażerów.
– Nie ścigamy się na liczby. Dla mnie jest najważniejszy wynik finansowy, a ten będzie dodatni – powiedział „Rzeczpospolitej" prezes LOT Rafał Milczarski.
Wszystko wskazuje, że na koniec roku LOT powinien mieć nie mniej niż 125 mln zł zysku operacyjnego (czyli z latania).
LOT powoli odzyskuje także udział w rosnącym polskim rynku. Obecnie (wyniki na koniec września) największy udział ma w nim Ryanair (27 proc.), drugi jest LOT (24,4 proc.), a za nim Wizz Air (20,3 proc.).
Przy tym Ryanairowi w budowaniu pozycji pomogło to, że LOT musiał zmniejszać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta