Dla zdobycia rynku warto zaryzykować
„Globalna ekspansja firm – doświadczenia liderów" – to temat debaty, która zamykała konferencję Polska, Europa, Świat – Go Poland, Go Global.
Uczestniczyli w niej szefowie firm, które dynamicznie rozwijają się zagranicznych rynkach, a w swoich branżach należą do liderów. Choć poza Polską ich marki nie zawsze są rozpoznawalne – jak w przypadku mebli, jednej z polskich specjalności eksportowych. Okazuje się, że kupujący je Niemcy czy Francuzi nie wiedzą, gdzie powstały.
– Na paczkach z naszymi produktami jest napisane, że pochodzą z Polski, ale w sklepie już nie ma tej informacji – przyznał Maciej Formanowicz, prezes Forte. Choć firma jest doskonale znana dystrybutorom mebli na całym świecie, wśród konsumentów poza Polską już nie.
To problem wielu polskich eksporterów. – Kapitał i produkty mają swój kraj pochodzenia – mówił Michał H. Mrożek, prezes HSBC Bank Polska. Budowanie marki jest kluczowe dla umacniania pozycji na zagranicznych rynkach. Tymczasem polskich jest tam bardzo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta