Brokerzy nie chcą detalu
Tylko nielicznym ubezpieczycielom udało się zbudować silny biznes obsługujących klientów indywidualnych. Ich rywalami są multiagencje.
Regina Skibińska
Działający na polskim rynku brokerzy ubezpieczeniowi zazwyczaj nie rozwijają struktur sprzedaży polis klientom indywidualnym. Ci korzystają bowiem z usług agentów wyłącznych bądź multiagentów, którzy działają na rzecz zakładów ubezpieczeń. A brokerzy ubezpieczeniowi działają na rzecz i w imieniu klientów. Dzięki ich usługom klient ma szansę otrzymać produkt dopasowany do swoich potrzeb, ale dotyczy to głównie firm.
Wydaje się, że dzięki znajomości produktów ubezpieczeniowych i ubezpieczycieli, rozszerzenie biznesu o sprzedaż polis klientom indywidualnym powinno być dla brokerów naturalną drogą rozwoju. Tymczasem na polskim rynku tego typu dwubiegunowy model działalności niemal nie występuje. Pojawiają się zapowiedzi takich działań, ale na konkrety trzeba będzie jeszcze poczekać.
Brokerzy opierają sprzedaż na relacjach wypracowanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta