Drogowe przetargi przyspieszają
W tym roku kierowcy zyskają blisko 400 km autostrad i dróg ekspresowych.
Adam woźniak
Obecny rok przyniesie kierowcom znacznie więcej nowych odcinków szybkich tras niż ubiegły. Jeśli w 2016 roku włączono do ruchu łącznie 124 kilometry dróg ekspresowych i autostrad, to w 2017 roku przybędzie przeszło trzy razy tyle – 396 km. Co prawda, do rekordowego wyniku z 2012 roku, w którym sieć drogowa wydłużyła się o blisko 640 km jeszcze daleko. Ale przyspieszenie będzie bardziej widoczne w latach 2018–2019, gdy zaczną się domykać całe szlaki komunikacyjne.
W najbliższych tygodniach mogą być także uruchomione przetargi, które dla dokończenia drogowego szkieletu Polski będą mieć kluczowe znaczenie. W najważniejszym zostaną wybrani wykonawcy brakującego odcinka autostrady A1 między Tuszynem a Częstochową. Inwestycja będzie prawdopodobnie finansowana z budżetu państwa, możliwe, że poza Programem Budowy Dróg Krajowych. Należy się także spodziewać przetargu na odcinek ekspresówki S3 Bolków–Lubawka. Jego budowa dokończy komunikacyjny ciąg od Szczecina do granicy z Czechami. Będzie także przetarg na fragment drogi S61 od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna – ostatni brakujący fragment trasy Via Baltica. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) finalizuje prace nad pozacenowymi kryteriami, które chce zastosować w przetargach na realizację trasy.
Do wydania 21 mld...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta