Billboardy coraz bardziej cyfrowe
Już jedna czwarta globalnych przychodów w reklamie zewnętrznej pochodzi z nośników cyfrowych. W Polsce jest to na razie niespełna 5 procent rynku.
magdalena lemańska
Światowy rynek reklamy zewnętrznej w ubiegłym roku wzrósł według PQ Media o 6,2 proc., do 49,2 mld dol., głównie dzięki cyfrowym ekranom, ale także dzięki wielkim wydarzeniom (igrzyska, wybory prezydenckie w USA). W Polsce Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, zrzeszająca największych graczy na tym rynku, jeszcze nie podsumowała roku. Dostępne szacunki wahają się między małym spadkiem jego wartości (dom mediowy Zenith spodziewa się spadku o 0,7 proc. w 2016 r.) a niewielkim wzrostem (Carat Polska oczekuje wzrostu o 1,8 proc., a Agora – o 2–4 proc.).
Prognozy Zenitha zakładają, że w tym roku spadek lekko się pogłębi. – Firmy outdoorowe będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta