W oczekiwaniu na supermarinę
Opóźnia się budowa Nowej Mariny Gdynia, największego i najnowocześniejszego kompleksu żeglarskiego w Polsce. Za dwa lata mają się tutaj odbyć mistrzostwa świata juniorów ISAF.
– Opóźnienie wynika z przedłużających się negocjacji w sprawie finansowania projektu – wyjaśnia Maciej Kurylczyk, prezes spółki Nowa Marina Gdynia powołanej do budowy obiektu.
Chodzi o nowoczesne zaplecze konferencyjno-szkoleniowe, z biurami i siedzibami dla gdyńskich klubów żeglarskich. Wszystko na powierzchni prawie 33 tys. mkw., w sercu Gdyni.
Właścicielem gruntów, na których stanie obiekt, a także samej spółki, jest Polski Związek Żeglarski. Poszukiwania inwestora rozpoczął już w 2012 roku. Gdy to się nie udało, postanowił sam zbudować marinę i w 2014 roku powołał do życia spółkę Nowa Marina Gdynia. W tym samym roku rozstrzygnięty został konkurs na projekt zabudowy. Inwestycję wyceniono na 160 mln zł, a start budowy planowano na początek 2016 roku.
Do dzisiaj jednak prace nie ruszyły, bo spółka nie zdobyła finansowania. Według nieoficjalnych wypowiedzi osób zaangażowanych w projekt rozmowy przedłużają się, gdyż zabudowa mariny nie ma w 100 proc. charakteru komercyjnego. – Zdecydowano się na realizację inwestycji, w ramach której powstanie baza dla ośrodków żeglarskich. Aby społeczna misja mogła zostać zrealizowana w tak dużym zakresie, obiekt...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta