Start-upy w Polsce coraz bardziej międzynarodowe
Nasz kraj przyciąga coraz więcej młodych firm z zagranicy, stając się regionalnym hubem innowacji.
Badania środowiska polskich start-upów ujawniają coraz bardziej wyraźny trend: aby skutecznie funkcjonować w sektorze gospodarki cyfrowej, nie można ograniczać swojego zasięgu, lecz należy działać na szerokim rynku międzynarodowym. W dobie internetu nie ma granic dla prowadzenia wielu biznesów. Świadczyć nowoczesne usługi czy sprzedawać innowacyjne rozwiązania można na wielu rynkach.
– Technologia pozwala zamienić innowacyjne pomysły młodych Polaków w przedsięwzięcia o światowym zasięgu – przyznaje Eliza Kruczkowska, dyrektor ds. innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju.
Strefa komfortu
Potwierdzają to sukcesy rodzimych start-upów na arenie międzynarodowej. Miniony rok wręcz obfitował w takie wydarzenia. Wystarczy wspomnieć o założonej pięć lat temu spółce Estimote, działającej na rynku tzw. beaconów (małe nadajniki, komunikujące się ze smartfonami), która pozyskała od inwestorów z Doliny Krzemowej 10,7 mln dol. Działająca również w tej branży firma Kontakt.io została dofinansowana 5 mln dol. W maju 2016 r. Brainly.com (w naszym kraju znany jako Zadane.pl) otrzymał zastrzyk finansowy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta