Rodzinnie, ale z ambicjami
Biznes | Chociaż piekarnia kojarzy się często z niewielką, rzemieślniczą produkcją, to nie brakuje firm, które wyrosły z takich tradycji, a dzisiaj w nowoczesnych, zautomatyzowanych zakładach wytwarzają tysiące bochenków chleba i bułek dziennie. Anita Błaszczak
– Jesteśmy piekarzami od czterech pokoleń i wiemy że dobry chleb to tylko kilka prostych składników- mówi Michał Zajezierski, wiceprezes rodzinnej piekarni Nowel w reklamie telewizyjnej w ramach ogólnopolskiej kampanii promocyjnej sieci Lidl. Kampania prowadzona pod hasłem „Chrupiące z pieca" ruszyła z początkiem września i od razu wzbudziła zainteresowanie mediów. Głównie dlatego, że po raz pierwszy wywodząca się z Niemiec sieć wykorzystała w swoich reklamach polskiego dostawcę.
Zainteresowanie mediów wzbudził także sam dostawca – rodzinna firma Nowel z tradycjami sięgającymi lat 20. XX wieku, która dzisiaj jest jednym z największych w Polsce producentów mrożonego pieczywa. Wytwarza je w swoich zakładach w Legionowie i Michałowie-Reginowie i eksportuje do kilkunastu państw, współpracując z największymi sieciami handlowymi nie tylko w kraju, ale i w całej Europie.
Mrożony biznes
Początki Nowela są typowe dla branży piekarniczej, w której działają setki rodzinnych rzemieślniczych zakładów nastawionych głównie na lokalny rynek. Przez lata tak właśnie funkcjonowała piekarnia, którą Antoni Nowakowski, dziadek obecnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta