Walka o ceny i o pracowników
rynek | Polacy jedzą coraz mniej pieczywa, jednak branża dostosowuje się do zmian. Piekarni ubywa, ale te, które się rozwijają, wiedzą, jak przyciągać klientów. Aleksandra ptak
Produkty odpiekane na miejscu stanowią większą część asortymentu piekarskiego w obu głównych sieciach dyskontów w Polsce. Wydawałoby się więc, że to one są właśnie główną konkurencją dla małych piekarni. Tymczasem sami piekarze twierdzą, że cała branża toczy walkę cenową. – Od dłuższego czasu mówię, że jeśli piekarnia nie robi nic dodatkowego, to ona właściwie nie żyje – mówi „Rzeczpospolitej" Stanisław Butka, prezes Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP.
Jemy coraz mniej
– Problemy biorą się stąd, że pieczywo jest zbyt tanie. Podwyżki cen wszczynają alarmy. Jesteśmy nauczeni, by kupić jak najtaniej, ale nie zwracamy uwagi na jakość – dodaje.
Statystyczny Polak kupuje obecnie ok. 45 kg pieczywa rocznie, a kilkanaście lat temu zakupy chleba, bułek i ciastek przekraczały 100 kg. Piekarni nie ubywa jednak w takim tempie, jak sprzedawanego chleba. Według szacunków Instytutu Ekonomiki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta