Telewizja przegra z internetem
media | W ciągu czterech lat rynek reklamy w sieci urośnie w Polsce niemal dwukrotnie. Telewizyjny zyska zaledwie kilkadziesiąt milionów dolarów. magdalena lemańska
Z najnowszych prognoz firmy doradczej PwC wynika, że na koniec tego roku polski rynek mediów i rozrywki będzie wart prawie 10,1 mld dol., a w 2021 roku dobije do prawie 11,5 mld dol. Każdego roku ma rosnąć średnio o 3,3 proc. (wolniej niż rynek światowy z jego 4,2-proc. wzrostem). Nie będzie się to już jednak działo za sprawą największego medium, jakim jeszcze ciągle jest telewizja, dla której szacunki reklamowego wzrostu są bardzo skromne (0,8 proc. średniorocznego wzrostu między 2017 a 2021 r.). Stanie się tak m.in. z powodu możliwego ograniczenia reklam leków bez recepty oraz przewidywanego uchwalenie w Polsce nowego prawa dotyczącego koncentracji kapitału w mediach.
– Bohaterem tegorocznego raportu jest reklama internetowa – mówi Paweł Wesołowski, partner w PwC, lider zespołu ds. telekomunikacji, mediów i technologii w Polsce.
Słabnie miłość widza
W 2016 roku wartość rynku reklamy telewizyjnej w Polsce wynosiła 896 mln dol., a w 2021 r. cały segment osiągnie wartość 932 mln dol. Tymczasem dwucyfrowe tempo rozwoju rynku reklamy internetowej spowoduje, że jego wartość podskoczy z 838 mln dol. w 2017 r. do 1,5 mld dol. w 2021 r.
– Z jednej strony wydaje się, że Polacy wciąż chętnie oglądają telewizję, ale ta miłość została boleśnie zweryfikowana po starcie nowych naziemnych kanałów cyfrowych obecnych na tzw. multipleksie ósmym. Ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta