Finansowanie i auta na miarę
Na klientów instytucjonalnych przypadło 73 proc. wrześniowych rejestracji, wynika z danych zebranych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Zaledwie dziesięć lat temu przedsiębiorcy nabywali nieco ponad 40 proc. wszystkich nowych aut - mówi Sławomir Wontrucki, prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.
Potrzeby i możliwości klientów z REGON-em są zróżnicowane, co widać po liście bestsellerów, sporządzonej po trzech kwartałach przez PZPM. Skoda otwiera listę najczęściej kupowanych marek przez nabywców instytucjonalnych. Liderem pozostaje od wielu lat i z wynikiem blisko 33,1 tys. aut o ponad 5 tys. sztuk wyprzedza Volkswagena. Za nim z wynikiem o 3 tys. pojazdów gorszym uplasowała się Toyota, bijąc o niemal 6 tys. sztuk Forda. Pierwszą piątkę zamyka Opel z rejestracjami 14,7 tys. aut.
Od kilku lat umacniają się marki premium. W tym roku po trzech kwartałach Mercedes zarejestrował ponad 10 tys. aut i zajął siódmą pozycję w rankingu, za Renault (14,2 tys. aut). Tuż za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta