28 dni ma klient na zwrot prezentu kupionego w sieci
Konsument ma 14 dni na złożenie oświadczenia o rezygnacji z zakupu. Potem ma kolejne dwa tygodnie na odesłanie towaru sprzedawcy.
szymon cydzik
Sklep internetowy musi poinformować kupującego o:
- łącznej cenie zakupu, czyli cenie towaru wraz z podatkiem, kosztach dostawy czy innych, o ile występują,
- sposobie i terminie zapłaty,
- zasadach odstąpienia od umowy i wszystkich związanych z tym kwestiach,
- procedurze reklamacji, gwarancji, stosowanym kodeksie dobrych praktyk,
- możliwości skorzystania z pozasądowych metod rozwiązywania sporów (mediacje konsumenckie).
Kupujący musi także wiedzieć o funkcjonalnościach i wymaganiach sprzętowych treści cyfrowych. Przede wszystkim jednak firma powinna podać dane kontaktowe. Jeśli sklep internetowy pomija jakieś informacje, lepiej sprawdzić jego wiarygodność, np. czytając opinie na forach czy dopytując o szczegóły transakcji w mailu.
14 dni na odstąpienie
Towar kupiony w sieci można zwrócić w ciągu 14 dni od daty jego odbioru. Jeśli sprzedawca nie poinformuje o tej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta