Świąteczny biznes na małej wyspie planuj rok wcześniej
Na jedno stanowisko handlowe w pasażu galerii jest nawet kilkunastu chętnych.
W tym roku nie uda się już znaleźć dobrego miejsca na handel świątecznymi produktami w centrach handlowych. Jak opowiada Aneta Kusak, menedżer warszawskiej Galerii Północnej, wyspy montują się już od połowy listopada. Sprzedaż zaczynają najpóźniej 1 grudnia.
– Zanim to nastąpi, trzeba złożyć ofertę do działu najmu galerii, skompletować wyposażenie stoiska oraz zamówić produkty, które będą się różnić od oferty hipermarketu – mówi Aneta Kusak. – Proces wynajmu wyspy można zacząć już na wiosnę. Na pewno trzeba się spieszyć. – Na jedno miejsce przypada nawet kilkanaście ofert. Ocena zgłoszeń jest wieloetapowa. Doceniamy efektowną aranżację i unikatowy asortyment – mówi. – Rywalizacja jest zacięta. W takim centrum jak Galeria Północna mogą stanąć maksymalnie dwa, trzy stoiska z bożonarodzeniowym asortymentem. Powierzchnię można wynająć nawet na dwa, trzy dni – opowiada.
Zauważa, że inwestycja w wyspę, obejmująca m.in. meble, oświetlenie, gabloty, może sięgać kilkudziesięciu tysięcy złotych. – Nakłady muszą się zwrócić. Dlatego też najemcy podpisują umowy na dłużej – mówi Aneta Kusak.
Przysmaki i choinki
Daniel Słuchocki, dyrektor ds. komercjalizacji w Gemini...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta