Zaległe faktury trzeba zaewidencjonować w podatkowej księdze
Zakup towaru handlowego powinien być ujęty w pkpir w dacie otrzymania go. Gdy przedsiębiorca przypomniał sobie o zakupie później, musi wprowadzić wydatek do księgi po ostatnim zapisie tego miesiąca, w którym dostał nabyte wyroby.
- Biuro rachunkowe prowadzi dla przedsiębiorcy podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą kasową. W listopadzie 2017 r. przedsiębiorca otrzymał od firmy X nabyte towary handlowe oraz potwierdzającą to nabycie fakturę nr 1224/2017. Faktura została wystawiona i otrzymana wraz z towarami 24 listopada 2017 r. na kwotę 5 000 zł netto (VAT w kwocie 1 150 zł podlega odliczeniu w deklaracji VAT-7). Przedsiębiorca nie dostarczył tej faktury do biura, a w konsekwencji biuro rachunkowe nie wprowadziło jej do podatkowej księgi przychodów i rozchodów w 2017 r. Faktura ta odnalazła się w lutym 2018 r. Czy fakturę tę należy ująć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów za 2017 r., czy na bieżąco w 2018 r. Przedsiębiorca nie złożył jeszcze zeznania PIT-36 za 2017 r. – pyta czytelniczka.
Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych >patrz ramka musi być wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30 rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (dalej: rozporządzenie),...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta