Coraz wygodniej na torach
Samorządowi przewoźnicy kupują nowe składy. W rekordowym zamówieniu Koleje Mazowieckie kupiły 71 pociągów za ponad 2,2 mld zł. Ale są też inne, mniejsze projekty.
Janina blikowska
To będzie największe zamówienie dla kolei regionalnych w III RP. – Te zakupy wpłyną na ofertę przewoźników regionalnych. Przede wszystkim na wzrost atrakcyjności ich oferty, poprawę komfortu, większą częstotliwość, krótsze czasy przejazdu – uważa Sebastian Gościniarek, partner w BBSG Baca Gościniarek i Wspólnicy Doradztwo Gospodarcze.
Lepiej, szybciej, wygodniej
Do swoich wielkich zakupów Koleje Mazowieckie przygotowywały się od dawna. Po raz pierwszy o swoich planach inwestycyjnych spółka poinformowała podczas Europejskiego Forum Taborowego w marcu 2014 roku. – Były to zamierzenia przewidziane do realizacji w perspektywie lat 2014–2024 o łącznej wartości przekraczającej 2,7 mld zł – wspomina Donata Nowakowska, rzecznik mazowieckiego przewoźnika.
Projekty zakładały zakup i modernizację taboru oraz budowę zaplecza technicznego dla jego obsługi. Pierwsze plany obejmowały zakup 65 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, szynobusu oraz 16 wagonów środkowych do EN76 „Elf" i 10 do ER75 „Flirt". Z czasem zostały zweryfikowane. W marcu 2017 roku spółka ogłosiła przetarg na zakup 71 pojazdów.
Najtańszą ofertę złożyła bydgoska Pesa, która deklarowała dostarczenie pociągów za 2,174 mld zł. Z kolei Szwajcarski...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta