Dwie strony i dwie strategie windykacji długów
Jedna strona przy ściąganiu długów radzi dłużnikom negocjacje, druga – unikanie miękkich windykatorów. W ostateczności zalecają upadłość konsumencką.
Oczywiście nie ma zgody, jak takie problemy rozwiązywać. Jedni spłacają długi, drudzy unikają rozmów i szukają wymówek. To obraz windykacji w oczach windykatorów.
– Dłużnicy konsumenci, którzy wpadli w kłopoty finansowe z powodów losowych, mimo wszystko starają się uregulować dług. Ci, którzy mają pieniądze, skupiają się bardziej na znalezieniu wymówki, by usprawiedliwić ich niespłacanie. Z kolei dłużnicy przedsiębiorcy często gubią faktury albo mówią, że to żona robi przelewy – to wnioski windykatorów z firmy Kaczmarski Inkasso, które prezentuje związany z nią Krajowy Rejestr Długów – Biuro Informacji Gospodarczej SA.
Według danych tego BIG ponad 2,4 mln konsumentów i 237 tys. przedsiębiorców zalega z długami na ponad 51,6 mld zł, a przecież w tym największym biurze nie są zarejestrowani wszyscy dłużnicy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta