CPK jest potrzebne
Mikołaj Wild Docelowo będą cztery pasy startowe. W pierwszym etapie budowy CPK będą potrzebne dwa – odpowiadał pełnomocnik rządu na pytania czytelników zadane na Twitterze.
W czwartek czytelnicy „Rzeczpospolitej" mogli zadawać pytania Mikołajowi Wildowi, wiceministrowi infrastruktury i pełnomocnikowi ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach akcji zorganizowanej przez nas na Twitterze pod hasztagiem #ZapytajWilda. Oto najciekawsze pytania i odpowiedzi.
Rz: CPK będzie kosztować ponad 30 mld zł. Te pieniądze można przeznaczyć na wojsko, ochronę zdrowia itd. Czy ta inwestycja jest w ogóle potrzebna?
Jestem pewien, że inwestycja jest potrzebna oraz że pomoże naszej gospodarce tak zwiększyć dochody budżetowe, aby było możliwe efektywniejsze zaspokajanie potrzeb, o których państwo mówicie. Na podstawie zgromadzonych ekspertyz możemy odpowiedzieć na pytanie, czy budować CPK, na pytanie natomiast, jak zrobić to najefektywniej, odpowie studium wykonalności, które zostanie przygotowane przez największe światowe firmy. Ogłoszenie przetargu na studium wykonalności będzie jednym z pierwszych działań spółki celowej, która zostanie powołana do realizacji inwestycji.
Kiedy to studium powstanie?
Czas potrzebny na przygotowanie studium wykonalności to ok. 1,5 roku. W studium wykonalności znajdą się kosztorysy poszczególnych elementów projektu. Niezależnie od tego jeszcze w tym roku zostanie przedstawiony program inwestycyjny CPK...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta