Smartfon do likwidacji szkody
Ubezpieczenia | Ubezpieczyciele prześcigają się w ułatwianiu klientom likwidacji szkód Regina Skibińska
Nowe technologie coraz częściej przydają się po szkodzie. Zdalne oględziny czy nawet samodzielna likwidacja szkód powoli stają się standardem, a dzięki niej odszkodowanie może trafić na konto klienta już w ciągu paru dni od zgłoszenia szkody.
– Rozwiązania smart już trwale zagościły na rynku ubezpieczeń we wszystkich jego aspektach. Szczególny rozwój tej dziedziny widoczny jest w procesie likwidacji szkód, gdzie zastosowanie rozwiązań smart przynosi najwięcej korzyści klientowi – podkreśla Jakub Jacewicz, członek zarządu Generali.
Rozwiązania stosowane przez ubezpieczycieli są różne, ale łączy je to, że do likwidacji szkody potrzebny jest smartfon, który umożliwia nie tylko kontakt telefoniczny z konsultantem czy wypełnianie formularzy przez internet, ale też zdalne dokonywanie oględzin czy robienie i wysyłanie zdjęć do likwidatora.
W ten sposób można zlikwidować zarówno szkody majątkowe, jak i komunikacyjne, ale tylko wtedy, gdy nie są duże. W przypadku spalenia domu czy wypadku ze skutkiem śmiertelnym samolikwidacja szkody nie wchodzi w grę.
Pomocne aplikacje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta