Sukces PPK zależy od komunikacji
Emerytury › Instytucje państwowe i finansowe, a także pracodawcy, stoją przed wyzwaniem, by wytłumaczyć Polakom istotę nowego programu.
Bardzo istotnym społecznie panelem dyskusyjnym podczas Forum Inwestycyjnego „Parkietu" i „Rzeczpospolitej" był ten dotyczący pracowniczych planów kapitałowych (PPK), zatytułowany: „PPK – czas rewolucji w emerytalnym oszczędzaniu i inwestowaniu". W dyskusji uczestniczyli: Ewa Małyszko, prezes PFR TFI, Małgorzata Rusewicz, prezes Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych, Piotr Kamiński, wiceprezydent Pracodawców RP, oraz Piotr Żochowski, prezes zarządu PKO TFI.
Wspólny cel – skuteczna komunikacja
Po miesiącach wyczekiwania i licznych konsultacjach społecznych prezydent podpisał ustawę wprowadzającą nową możliwość oszczędzania na emeryturę. Dzięki temu pracownicy – w pierwszej kolejności tylko największych przedsiębiorstw – będą włączeni do PPK w celu gromadzenia środków na emeryturę. Program jest tak skonstruowany, że choć pracownicy są zapisywani do niego automatycznie, to w każdej chwili mogą z niego wystąpić.
Zdaniem Małgorzaty Rusewicz, aby PPK uznać za sukces, niezbędna jest duża partycypacja w nim pracowników. – Sukcesem tej ustawy będzie, jeśli wśród osób, które w pierwszej kolejności zostaną do niego zapisane, jedynie 10 proc. zdecyduje się wyjść z programu – podkreśliła.
A jeśli pozostanie w nim około 50 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta