Świąteczny prezent dla klienta bez korzyści podatkowych
pit/cit | Fiskus nie zgadza się na rozliczanie upominków w kosztach. Nie pomaga opatrzenie ich logo firmy.
Kosz ze smakołykami dla najlepszych klientów to świąteczny zwyczaj w wielu firmach. Nie mamy dla nich niestety dobrych wieści. Skarbówka nie akceptuje rozliczania prezentów w podatkowych kosztach.
– Z rozliczaniem świątecznych upominków dla klientów firmy mają problemy od lat. A ostatnio fiskus jeszcze zaostrzył swoje stanowisko – mówi Radosław Żuk, doradca podatkowy, prezes kancelarii ADN Podatki.
Indywidualnie źle, masowo dobrze
– Dla skarbówki najważniejsze jest teraz to, komu wręczamy prezenty. Jeśli wybranym kontrahentom, kwestionuje wydatki, twierdząc, że to wyłączona z kosztów podatkowych reprezentacja. Jeśli rozdajemy je masowo, np. na targach, jest to reklama, a wydatki można odliczyć od przychodu – tłumaczy Beata Hudziak, doradca podatkowy, partner zarządzający w kancelarii 8Tax.
Przekonała się o tym spółka, która daje swoim klientom słodycze i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta