Ruch nad przepaścią
Media | Dystrybutor prasy firma Ruch nie ma pieniędzy na dalszą działalność. Nie ma też inwestora. – Upadek Ruchu to katastrofa dla wydawców prasy w Polsce – mówią sami wydawcy. Piotr Skwirowski
Ruch to jedna z najbardziej znanych i najstarszych polskich marek. Dla wielu Polaków punkt sprzedaży prasy to ciągle Ruch. Nawet jeśli faktycznym właścicielem punktu jest ktoś inny. Ruch to marka chyba nawet mocniej zaszczepiona w świadomości Polaków niż CPN. Tę ostatnią rząd chciałby reaktywować. Tej pierwszej grozi przejście do historii.
Nieudana prywatyzacja dystrybutora prasy
Kłopoty zaczęły się wiele lat temu. Za czasów poprzednich rządów PiS, pod koniec 2006 r., Ruch wszedł na giełdę. Na otwarciu notowań w dniu debiutu akcje firmy były o 16 proc. droższe od ceny emisyjnej. Wejście na parkiet pozwoliło Ruchowi zebrać pieniądze na modernizację, rozwój własnej sieci detalicznej i informatyzację. W 2010 r. fundusz inwestycyjny Lurena Investments B.V., zarządzany przez amerykańską grupę finansową Eton Park, odkupił od Skarbu Państwa pakiet kontrolny Ruchu i w 2011 r. wycofał firmę z giełdy. Ruch stał się firmą prywatną.
Ale Ruch pogrążał się w kłopotach. Od 2010 r. firma ani razu nie osiągnęła zysku,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta