Częściej kupujemy cieplejsze buty
Handel Spływają raporty producentów obuwia i odzieży o sprzedaży w listopadzie. Im zimniej, tym są lepsze.
„Lekko pozytywnie" ocenił dane o przychodach sklepów obuwniczej grupy CCC Konrad Księżopolski, szef analityków w Haitong Banku. Polkowickie CCC tradycyjnie otworzyło okres publikacji miesięcznych wyników sprzedaży firm obuwniczych i handlowych z GPW.
Listopad był dla spółek z sektora pierwszym miesiącem sezonu o w miarę sprzyjającej aurze. Ochłodzenie sprawiło, że zimowe obuwie częściej znajdowało nabywców. Firmom pomogły też okresowe wyprzedaże – Czarny Piątek i Cyberponiedziałek. Przychody grupy CCC działającej w kraju i za granicą wyniosły w listopadzie 553 mln zł, o 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Po 11 miesiącach br. przychody CCC sięgają 4,36 mld zł i coraz mniej brakuje im do bariery 5 mld zł.
Odzieżowo-jubilerska Vistula Retail Group (VRG) w ciągu 11 miesięcy br. odnotowała 657,5 mln zł przychodu, o 13,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a kupiony przez nią producent odzieży męskiej Bytom miał 175,5 mln zł przychodu, o 12,4 proc. więcej rok do roku. ©℗
—ziu