Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prawie wszyscy są przekupni

25 lutego 2019 | Życie Regionów | Jacek Cieślak
Jerzy Stuhr w „Don Pasquale” w Operze Krakowskiej
źródło: Ryszard Kornecki
Jerzy Stuhr w „Don Pasquale” w Operze Krakowskiej
≥„Faust” w Teatrze Wielkim w Poznaniu
źródło: materiały prasowe
≥„Faust” w Teatrze Wielkim w Poznaniu
Plakat najnowszej premiery w szczecińskiej Operze Na Zamku
źródło: materiały prasowe
Plakat najnowszej premiery w szczecińskiej Operze Na Zamku
Plakat najnowszej premiery  Jerzego Stuhra w Operze Krakowskiej
źródło: materiały prasowe
Plakat najnowszej premiery Jerzego Stuhra w Operze Krakowskiej

Opera | Jerzy Stuhr reżyseruje w Operze Krakowskiej „Cyrulika sewilskiego". Premiera 15 marca. Pośród najnowszych wydarzeń operowych są „Proces" i „Faust". Przed nami premiera „Pajaców" w Szczecinie.

 

Gdyby sporządzić ranking najlepszych oper komicznych, na pewno na jednym z pierwszych miejsc znalazłby się „Cyrulik sewilski" Gioacchina Rossiniego. Arcydzieło gatunku tryskające humorem i żywiołową muzyką znajduje się w żelaznym repertuarze niemal każdego teatru operowego świata. W Operze Krakowskiej zostanie zaprezentowane 15 marca w reżyserii Jerzego Stuhra.

Słowa niesie muzyka

– Intryga „Cyrulika sewilskiego" jest niezwykle skomplikowana, potrzeba dużej wyobraźni, żeby śledzić perypetie bohaterów – przyznaje Jerzy Stuhr. – Widz w teatrze operowym jest atakowany wieloma bodźcami. To scenografia, śpiewacy, balet, chór, przede wszystkim muzyka, a jeszcze dodatkowo wyświetlają się napisy, które też musi śledzić. Moja reżyseria, jak dotąd, polega na tym, aby wytłumaczyć i wyjaśnić widzowi intrygę poprzez sytuacje i ich komizm.

Jerzemu Stuhrowi udało się między innymi komizmem zjednać serca publiczności, gdy debiutował w roli reżysera operowego w spektaklu „Don Pasquale" Gaetano Donizettiego, wystawionym w 2016 roku na deskach krakowskiej sceny. Inscenizacja zebrała przychylne głosy krytyki. Jacek Marczyński na łamach „Rz" pisał wówczas: „Komediowe sytuacje budują: ruch, gest, nawet spojrzenie (...). Reżyser jednak nie odtwarza przeszłości, on się nią bawi...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11290

Wydanie: 11290

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament