Centralne Biuro Antykorupcyjne wsiada do tramwaju
25 lutego ma się zacząć kontrola w Tramwajach Warszawskich. Jej przedmiotem ma być decyzja spółki o wyborze koreańskiego Hyundai Rotem Company na dostawcę wagonów. Danuta Walewska
Tę decyzję do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) zaskarżyła 18 lutego bydgoska Pesa, konkurent Hyundaia. Posiedzenie KIO w tej sprawie zostało zaplanowane na 4 marca.
Tramwaje Warszawskie deklarują pełną gotowość do współpracy z CBA. – W tydzień po tym, gdy ogłosiliśmy wybór oferty Hyundaia, CBA zażądało od Tramwajów Warszawskich wglądu w dokumentację przetargową. Oddelegowani do współpracy z CBA pracownicy przekażą funkcjonariuszom Biura wszystkie niezbędne dokumenty i udzielą ewentualnych wyjaśnień – zapewnia „Rzeczpospolitą" Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.
Sprawa dotyczy wyniku przetargu na dostawę 213 wagonów tramwajowych dla Tramwajów Warszawskich. Warszawska spółka przeznaczyła na ten zakup 2,3 mld zł brutto. Do tej kwoty oprócz samych wagonów wliczone zostały 5-letni serwis gwarancyjny oraz zagwarantowanie części zamiennych przez 10 lat. I tyle ma kosztować umowa TW z Koreańczykami, którzy wycenili kontrakt na 1,8 mld zł. VAT w Polsce zapłacą Tramwaje Warszawskie. Oferta Pesy opiewała na 2,8 mld zł....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta