Partnerstwo publiczno- -prywatne może zwiększyć efektywność systemu edukacji
Wykorzystanie formuły partnerstwa publiczno-prywatnego przez podmioty publiczne pozwoli stworzyć lepsze warunki edukacyjne dla dzieci i młodzieży we współpracy z partnerem prywatnym, co przełoży się bezpośrednio na jakość świadczonych usług edukacyjnych.
Nowe energooszczędne szkoły oraz przedszkola pozwolą samorządom także na wygenerowanie oszczędności w zakresie kosztów eksploatacyjnych.
Prowadząc debatę na temat jakości systemu edukacji najczęściej skupiamy się na podstawie programowej, jej zakresie czy metodach, którymi posługują się nauczyciele przekazując wiedzę. Równie ważne są jednak warunki, w których najmłodsi zdobywają wiedzę – zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych oddziałuje bezpośrednio na poziom efektywności edukacji oraz poziom wydatków ponoszonych na utrzymanie budynków oświatowych.
Przestarzałe, niefunkcjonalne budynki
Wiele podmiotów publicznych boryka się z problemem przestarzałych, niespełniających swojej funkcji budynków użyteczności publicznej, w których mieszczą się szkoły czy przedszkola. Dla wielu z tych budynków okres eksploatacji zakończył się lub zakończy się wkrótce. Oddziały przedszkolne oraz szkoły bywają przepełnione,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta