Wyzwania IT w administracji publicznej
Rozmowa | Jacek Lenkiewicz, zastępca dyrektora Gdańskiego Centrum Informatycznego
Gdańskie Centrum Informatyczne powstało, by zapewnić jednostkom organizacyjnym miasta ujednoliconą obsługę w zakresie IT i informatyczne bezpieczeństwo wszystkim podlegającym miastu podmiotom. Z uwagi na odmienny charakter działalności poszczególnych jednostek miejskich standaryzacja obsługi musi się wiązać z trudnościami natury technicznej. Co dokładnie i w jakim zakresie leży w obowiązkach GCI?
Gdańskie Centrum Informatyczne zostało powołane 1 sierpnia 2017 r. uchwałą Rady Miasta Gdańska dla zapewnienia ośmiu wyznaczonym jednostkom organizacyjnym Gminy Miasta Gdańska wspólnej obsługi informatycznej oraz administracyjnej, organizacyjnej, zakupowej i finansowej (oczywiście w zakresie spraw dotyczących informatyki). Dzisiaj GCI obsługuje bezpośrednio mniej więcej 3 tysiące użytkowników systemów informatycznych, a pośrednio blisko 179 tysięcy użytkowników korzystających z o programowania tworzącego Gdańską Platformę Edukacyjną (e-dziennik, oprogramowanie F-K szkół, kontent edukacyjny i wiele innych).
Konsolidacja i integracja przejętych do obsługi systemów informatycznych to długotrwały proces organizacyjny i techniczny, w którym dotychczas udało się GCI uzgodnić z obsługiwanymi jednostkami katalog usług i ogólne warunki świadczenia usług oraz wdrożyć i dostosować wypracowane zgodnie z biblioteką dobrych praktyk ITIL zasady świadczenia tych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta