Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak skutecznie rozwinąć startup

07 października 2019 | Ekonomia i rynek
Uczestnicy debaty dzielili się praktyczną wiedzą i wskazówkami dotyczącymi tego, jak powinni działać początkujący przedsiębiorcy
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty dzielili się praktyczną wiedzą i wskazówkami dotyczącymi tego, jak powinni działać początkujący przedsiębiorcy
Filip Grzegorczyk prezes, Grupa Tauron
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Filip Grzegorczyk prezes, Grupa Tauron
Patrycja  Panasiuk dyrektor Biura Innowacji, PKN Orlen
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Patrycja Panasiuk dyrektor Biura Innowacji, PKN Orlen
Marcin  Szczeciński kierownik ds. inwestycji kapitałowych, Adamed Technology
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Marcin Szczeciński kierownik ds. inwestycji kapitałowych, Adamed Technology
Hubert  Turaj partner zarządzający,  Edisonda, Grupa Grant Thornton
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Hubert Turaj partner zarządzający, Edisonda, Grupa Grant Thornton
Dariusz  Żuk prezes, AIP
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Dariusz Żuk prezes, AIP

Dlaczego młode firmy nie robią analizy rynku. Jakie są konsekwencje tego błędu. I w jaki sposób startupy mogą badać rynek pod kątem popytu na produkt czy usługę – zastanawiali się eksperci podczas debaty w redakcji „Rzeczpospolitej". jeremi Jędrzejkowski

 

Okazją do wymiany opinii i swego rodzaju podpowiedzi dla startupów stała się debata „Brak analizy rynku, czyli pierworodny grzech startupów. Dlaczego startupy nie chcą poznać swoich klientów i czy można to odwrócić?", która odbyła się w redakcji „Rzeczpospolitej".

Błędne przekonanie

Skąd bierze się kłopot z tym, że autor jakiegoś pomysłu ma problem ze znalezieniem dla niego miejsca na rynku?

– Myślę, że jest to problem, który ma źródło bardziej w psychologii niż biznesie. Często jest tak, że startup czy jakieś innowacyjne rozwiązanie jest efektem pracy twórczej. A osoba, która coś wymyśla, bardzo często czuję się jak twórca wybitnego dzieła. I niestety, jest tak bardzo emocjonalnie związana z tym dziełem, że nie ma do niego dystansu i myśli, że to coś genialnego. Niestety często tylko jej tak się wydaje – wskazał Filip Grzegorczyk, prezes Grupy Tauron.

Jednocześnie dodał, że takie sytuacje się zdarzają. Przypomniał, że zna ten stan, ponieważ jest naukowcem, który również tworzy. – Wszystkie innowacyjne pomysły łączy jedno: ich autorzy są bardzo blisko emocjonalnie z nimi związani. Warto czasami zrozumieć, że każdy projekt wymaga pracy, poprawek, korekt – mówił Filip Grzegorczyk. Twórcy startupów powinni...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11477

Wydanie: 11477

Spis treści

Drobne

Biznes Trendy + Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament