Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ważne jest myślenie długoterminowe

21 października 2019 | Ekonomia i rynek
Uczestnicy dyskusji przypominali, że zawsze warto wykorzystywać okres dobrej koniunktury do przygotowania się na nadejście ewentualnego spowolnienia
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy dyskusji przypominali, że zawsze warto wykorzystywać okres dobrej koniunktury do przygotowania się na nadejście ewentualnego spowolnienia
Karolina Zajezierska dyrektor handlowa  firmy Nowel
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Karolina Zajezierska dyrektor handlowa firmy Nowel
Małgorzata  Nowak-Niedźwiedzka wiceprezes spółki Polden
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Małgorzata Nowak-Niedźwiedzka wiceprezes spółki Polden
Tomasz Nasiłowski prezes  firmy InPhoTech
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Tomasz Nasiłowski prezes firmy InPhoTech
Paweł Choduń dyrektor finansowy,  Medcom
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Paweł Choduń dyrektor finansowy, Medcom
Michał Nowak dyrektor zarządzający  w firmie TDJ
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Michał Nowak dyrektor zarządzający w firmie TDJ

O tym, jak zabezpieczyć się na spowolnienie, a także jak ogromnym impulsem do rozwoju firmy może
być eksport, rozmawiali eksperci podczas debaty „Rzeczpospolitej". Jeremi Jędrzejkowski

 

Czy widać oznaki spowolnienia na krajowym i międzynarodowym rynku? Jak działają polskie firmy, które chcą się rozwijać zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych? To niektóre z zagadnień poruszonych podczas debaty „Wyzwania dla polskich prywatnych firm na nową dekadę XXI wieku", która odbyła się w pałacu Sobańskich w Warszawie.

Znaleźć swoją niszę

Karolina Zajezierska, dyrektor handlowa firmy Nowel, produkującej pieczywo, mówiła o sytuacji w branży.

– Pieczywo, a dokładniej pieczywo mrożone, które produkujemy, jest bardzo ciekawą kategorią. Generalnie w Polsce od pewnego czasu spada spożycie pieczywa w przeliczeniu na osobę. Czyli wydawałoby się, że rynek będzie malał, bo klienci wybierają inne, alternatywne produkty, choćby płatki. Tymczasem od kilku lat obserwujemy rocznie ok. 15-proc. wzrost kategorii pieczywa do dopieku. Żadnych oznak spowolnienia nie widzimy i nie spodziewamy się w tej kwestii zmian w najbliższej przyszłości – mówiła Karolina Zajezierska.

– Nasza piekarnia rozwija się również dzięki dużym inwestycjom. W ciągu ostatnich sześciu lat wydaliśmy na rozwój ponad 200 mln zł. Dla porównania, dopiero w ubiegłym roku osiągnęliśmy obroty na poziomie 200 mln zł. Dzisiaj nasz zakład w Legionowie jest jednym z najnowocześniejszych w Europie, a my nie zwalniamy tempa i w dalszym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11489

Wydanie: 11489

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament