Przyszłość handlu to sztuczna inteligencja, 5G i... żywność eko
Handel jeszcze nigdy nie zmieniał się tak szybko. Żeby nadążyć za zmianą w czasach rewolucji, niezbędne jest wykorzystanie rosnących mocy internetu 5G, chmury obliczeniowej, jak również sztucznej inteligencji – mówili paneliści na Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji.
Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji powstają nowe możliwości personalizacji oferty pod klientów, wykorzystania marketingu, badań preferencji konsumentów, dystrybucji, a nawet kształt opakowania jednych z najstarszych czekoladek na polskim rynku.
Technologie, zdrowie, żywność lokalna
– Fundamentalna transformacja cyfrowa dotyczy całego sektora, nie tylko technologii związanych z handlem, ale także roli sklepów, miejsc pracy, potrzebnych kompetencji w sklepach i działach operacyjnych, wreszcie e-handlu – mówił Christian Verscheugen, dyrektor generalny Eurocommerce, podczas przemówienia otwierającego Kongres.
Wreszcie jednym z głównych trendów, które mają dziś wpływ na zmiany w handlu, jest zdrowie i troska o klimat, co przejawia się w zmianie popytu na żywność. – Konsumenci żądają organicznej żywności oraz dobrostanu zwierząt. Dlatego rośnie liczba symboli na opakowaniach produktów spożywczych, potwierdzających dobrostan zwierząt – mówił Verscheugen. To jest trend globalny, nie tylko europejski, ale odbija się w całym łańcuchu dostaw, od rolników, przez przetwórców, po handel.
Na handel ma także rosnący wpływ zdrowie Europejczyków, a konkretnie – nasze kłopoty z nadwagą; już połowa mieszkańców Unii Europejskiej ma nadwagę. A to zmienia opakowania żywności,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta