Polska żywność w cenie
Pandemia koronawirusa nie odbiła się na eksporcie polskiej żywności. Ten wręcz wzrósł. I ma szansę rosnąć dalej. ARTUR OSIECKI
Pandemia koronawirusa nie zaszkodziła eksportowi polskiej żywności. Pomimo szalejącej na całym świecie zarazy polscy eksporterzy żywności w pierwszym półroczu br. wysłali jej w świat o 6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To bardzo dobra wiadomość, gdyż żywność od lat pozostaje jednym z polskich hitów eksportowych. Ma spory, bo 12-proc., udział w polskim eksporcie ogółem. W 2019 r. sprzedaliśmy za granicę żywność wartą 31,8 mld euro i osiągnęliśmy w jej handlu nadwyżkę 10,5 mld euro.
O tym, co aktualnie dzieje się w eksporcie naszej żywności, rozmawiali eksperci i eksporterzy podczas spotkania zatytułowanego „Żywność – eksport – pandemia – nowe szanse" zorganizowanego w ramach Programu Handlu Zagranicznego (PHZ). Wydarzenie to zainaugurowało szóstą już edycję PHZ. Realizowany od 2018 r. Program Handlu Zagranicznego to wspólna proeksportowa inicjatywa Banku BNP Paribas, KUKE, Bisnode i Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, której "Rz" patronuje medialnie. Jej celem jest wsparcie polskich firm, szczególnie tych z sektora MŚP, w eksporcie i ekspansji zagranicznej.
Przyczyny sukcesu
– Jest kilka przyczyn ostatnich, dobrych wyników eksportu naszej żywności. Pierwsza, fundamentalna, która zwykle pojawia się przy wszelkich kryzysach, to osłabienie naszej waluty. Eksport z Polski jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta