Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

E-auta przyspieszają, ale brak im efektywnej pomocy państwa

16 września 2020 | Ekonomia i rynek
źródło: Rzeczpospolita

Przy niskiej bazie tempo przyrostu liczby elektrycznych samochodów na polskich drogach może się wydawać szybkie. Ale w rzeczywistości do zakupu zniechęca zarówno wysoka cena e-aut, jak i słabo rozwinięta infrastruktura ładowania. ADAM WOŹNIAK

 

Szybko rośnie liczba samochodów elektrycznych na polskich drogach. Według danych z końca lipca 2020 r. w Polsce było zarejestrowanych łącznie 13 057 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Przez pierwsze siedem miesięcy 2020 r. przybyło ich 4061 – o 78 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 r. – wynika z tzw. licznika elektromobilności, uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

W dodatku tempo rośnie. Miesiąc wcześniej, pod koniec czerwca, liczba rejestracji aut z napędem bateryjnym i hybryd typu plug-in wynosiła 12 271, co w porównaniu z pierwszym półroczem 2019 r. dało wzrost o 65 proc. Przy tym większość z nich (56 proc.) stanowiły samochody czysto elektryczne – 6837, pozostałe to hybrydy ładowane z gniazdka, z zasięgiem na bateriach ograniczonym do 40–50 km. – Pomimo wciąż niskiej bazy wyraźnie widać, że przyrost w parku samochodów elektrycznych jest coraz większy – mówi Jakub Faryś, prezes PZPM.

Dopłaty nie pomogły

Wyniki byłyby prawdopodobnie znacznie lepsze, gdyby w Polsce...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Wydanie: 11763

Wydanie: 11763

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Broszura prawna

Nieprzypisane

Zamów abonament