Rynek wtórny słabszy niż przed rokiem, ale już się rozpędza
Polski rynek aut używanych radzi sobie z pandemią koronawirusa lepiej niż rynek samochodów nowych. ADAM WOŹNIAK
Po ośmiu miesiącach 2020 r. spadek importu używanych samochodów w stosunku do poprzedniego roku wynosi ponad 20 proc. To o 10 pkt proc. mniej, niż zanotował w tym samym czasie rynek nowych samochodów o dopuszczalnej masie do 3,5 tony – poinformował na początku września Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. W sierpniu zarejestrowano w Polsce 76,6 tys. (spadek o 9,7 proc. r./r.) sprowadzonych z zagranicy samochodów osobowych i lekkich dostawczych, natomiast od stycznia liczba sprowadzonych do Polski używanych aut sięgnęła 541,9 tys.
Na taki półmilionowy wynik wskazywały już dane z lipca, w którym wwieziono do Polski 88,3 tys. samochodów, a skumulowane dane od stycznia pokazały import na poziomie 465,2 tys. sztuk. Przy tym wynik lipcowy okazał się o przeszło jedną piątą wyższy niż w czerwcu. Wyraźnie więc widać, że polski rynek wtórny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta