Płocki koncern niezagrożonym liderem tegorocznego zestawienia
Chociaż wśród 220 najcenniejszych polskich marek przewagę liczebną mają przedstawiciele branży spożywczej, to pod względem wartości przewodzi branża paliwowo-energetyczna na czele z Orlenem.
Marki z branży paliwowo-energetycznej zdominowały pierwszą piątką tegorocznego rankingu, który otwiera Orlen – flagowa marka narodowego czempiona, PKN Orlen. Znak firmowy paliwowego giganta od lat utrzymuje się na czele rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, niezależnie od zmieniającej się w ostatnich latach jego metodologii. Podobnie jest w tegorocznym zestawieniu, które dla „Rzeczpospolitej" opracowali eksperci z Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
Polskie korzenie
Sięgająca niemal 10 mld zł wycena Orlenu istotnie wpływa na łączną wartość sektora paliwowo-energetycznego w tegorocznym zestawieniu. Reprezentowany przez siedem marek ma on największy, prawie 35-proc., udział w łącznej wartości rankingu, która wynosi prawie 82 mld zł.
Biorąc pod uwagę obecną wartość marki Orlen, a także ambitne plany rozwojowe PKN Orlen, jej czołowa pozycja wydaje się w najbliższych latach niezagrożona.
Tym bardziej że Orlen ma prawie 36-proc. przewagę nad wiceliderem zestawienia – Biedronką, która jest najdroższą marką w kategorii handel i usługi. Ta dość mocno zróżnicowana kategoria, obejmująca 22 marki, jest drugą co do wartości w tegorocznym rankingu z prawie 21-proc. udziałem w jego łącznej wycenie.
Biedronka, wicelider rankingu, jest nie tylko najdroższą marką handlową, ale też jedyną z pierwszej dziesiątki zestawienia, która...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta