Na świecie od lat prym wiodą marki technologiczne
Wyceny najdroższych marek świata idą już w setki miliardów dolarów. To głównie efekt szybkiego wzrostu wartości znaków firmowych tych gigantów.
W światowych rankingach wartości marek, niezależnie od ich metodologii, ścisłą czołówkę tworzą od kilku lat przedstawiciele sektora technologicznego. W ich wycenach widać spore różnice, co wpływa na ich miejsce w zestawieniu.
Apple, Amazon i Google otwierają tegoroczny ranking najcenniejszych marek na świecie Global 500, który pod koniec stycznia ogłosiła firma doradcza Brand Finance. Najbardziej znaczącą zmianą w porównaniu z minionym rokiem było przetasowanie na podium; na pierwsze miejsce z trzeciego awansowała marka Apple, którą wyceniono w tym roku na 263,4 mld dol., aż o 87 proc. więcej niż w zestawieniu Brand Finance Global 500 za 2020 r. W najnowszym zestawieniu Apple jest wart prawie o 10 mld dol. więcej niż ubiegłoroczny lider, marka Amazon, która (wyceniana na 254,2 mld dol.) musiała się teraz zadowolić drugim miejscem na podium, wyprzedzając Google'a wartego „tylko" 191,2 mld dol.
– Apple się odgryza i odzyskuje pozycję najcenniejszej marki świata – podsumowują eksperci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta