Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na świecie od lat prym wiodą marki technologiczne

28 maja 2021 | | Anita Błaszczak
źródło: Rzeczpospolita

Wyceny najdroższych marek świata idą już w setki miliardów dolarów. To głównie efekt szybkiego wzrostu wartości znaków firmowych tych gigantów.

 

W światowych rankingach wartości marek, niezależnie od ich metodologii, ścisłą czołówkę tworzą od kilku lat przedstawiciele sektora technologicznego. W ich wycenach widać spore różnice, co wpływa na ich miejsce w zestawieniu.

Apple, Amazon i Google otwierają tegoroczny ranking najcenniejszych marek na świecie Global 500, który pod koniec stycznia ogłosiła firma doradcza Brand Finance. Najbardziej znaczącą zmianą w porównaniu z minionym rokiem było przetasowanie na podium; na pierwsze miejsce z trzeciego awansowała marka Apple, którą wyceniono w tym roku na 263,4 mld dol., aż o 87 proc. więcej niż w zestawieniu Brand Finance Global 500 za 2020 r. W najnowszym zestawieniu Apple jest wart prawie o 10 mld dol. więcej niż ubiegłoroczny lider, marka Amazon, która (wyceniana na 254,2 mld dol.) musiała się teraz zadowolić drugim miejscem na podium, wyprzedzając Google'a wartego „tylko" 191,2 mld dol.

– Apple się odgryza i odzyskuje pozycję najcenniejszej marki świata – podsumowują eksperci...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11973

Wydanie: 11973

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament