E-handel w Azji to wyzwanie
Polscy przedsiębiorcy eksportujący w formule cross border powinni podpatrywać chiński e-biznes.
O tym, że chiński rynek e-commerce jest ogromny, wie lub instynktownie zdaje sobie sprawę niemal każdy z przedsiębiorców eksporterów. Jednak już o tym, jak wymagający i konkurencyjny to rynek, wie niewielu. Jak wskazuje Małgorzata Zawisza z zagranicznego biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Chengdu, Państwo Środka odpowiadało w 2020 r. za 44,8 proc. światowego rynku e-commerce. W br. wartość chińskiego rynku e-handlu ma wynieść 2,7 bln dolarów i będzie to już aż 56,8 proc. globalnego rynku
Niewątpliwie jest więc o co się bić i warto planować oraz rozwijać ekspansję na tamtejszym rynku. Nie jest to jednak łatwe.
– Chiński e-commerce to wymagające miejsce dla najlepszych – mówi stanowczo Michał Bielewicz, ekspert ds. wprowadzania nowych marek i produktów na chiński rynek, od ponad dziesięciu lat żyjący i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta