Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Symbole nowoczesności rosną w pandemii

28 maja 2021 | | Katarzyna Kucharczyk
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Oprogramowanie informatyczne, usługi telekomunikacyjne, cyfrowa rozrywka oraz e-commerce odgrywają w gospodarce coraz ważniejszą rolę.

 

Najcenniejszą polską marką w sektorze ICT jest Asseco Poland, należące do rzeszowskiej spółki Asseco Poland, kierowanej przez Adama Górala. Asseco skutecznie buduje swoją pozycję: od ponad trzech dekad tworzy autorskie oprogramowanie dla firm z kluczowych sektorów. Stoi na czele międzynarodowej grupy kapitałowej, która jest największym dostawcą rozwiązań informatycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa w 60 krajach, zatrudnia 28 tys. osób.

Zeszły rok rzeszowska grupa może zaliczyć do bardzo udanych. Osiągnęła 12,2 mld zł przychodów – 14 proc. więcej niż w roku 2019. Zysk operacyjny przekroczył 1,2 mld zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej ukształtował się na poziomie 402 mln zł, co w obu przypadkach oznacza wzrost o jedną czwartą. Rok 2021 dla Asseco też zapowiada się bardzo dobrze.

Wysoko w rankingu marek sektora ICT uplasowało się Sii Polska, należące do Sii sp. z o.o. Historia firmy sięga 2005 r. Gregoire Nitot postanowił wtedy założyć w Polsce firmę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11973

Wydanie: 11973

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament