Ciężarówki drożeją i coraz trudniej je kupić
Zleceń przewozowych jest bardzo dużo, brakuje taboru, fabryki nie nadążają z dostawami.
Przeprosiłem się z używanymi naczepami, kupiłem kilka sztuk z drugiej ręki, bo nie mogłem czekać pół roku na nowy tabor. Podobnie jest z ciągnikami siodłowymi. Zamawiane teraz, są do odbioru w maju–czerwcu przyszłego roku – mówi Karol Rychlik z firmy transportowej Eurotrans.
Dilerzy mają puste place. – Długie terminy odbioru to skutek eksplodującego popytu i problemów z dostępnością komponentów. Są to półprzewodniki i materiały. Rosną także ceny poddostawców, a w rezultacie moje ceny też idą w górę o kilka procent – tłumaczy dyrektor sprzedaży Renault Trucks Polska Marcin Majak.
Brakuje odlewów, odkuwek, wiązek elektrycznych, a przede wszystkim półprzewodników. Volvo ostrzegło klientów, że z powodu niedostatecznej podaży półprzewodników będzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta