Lider rozwija własną markę i idzie na zakupy
Wśród dwunastu najcenniejszych marek połowę stanowią te z sektora paliwowo-energetycznego. Przejęcia spowodują, że wkrótce już cztery z nich będą należały do Orlenu, płockiego koncernu paliwowego.
Od wielu lat najcenniejszą polską marką, i siłą rzeczy najwartościowszym brandem w krajowym sektorze paliwowo-energetycznym, jest Orlen. Obecnie jego wartość szacowana jest na niespełna 10 mld zł. Co ważniejsze, kolejne wzrosty powinny mieć miejsce również w następnych latach, zwłaszcza jeśli płocki koncern będzie rozwijał prowadzoną działalność w taki sposób, w jaki zapowiada.
Warto zauważyć aktywność zarządu spółki w przekształcaniu Orlenu w nowoczesną, zintegrowaną grupę, podążającą za światowymi trendami m.in. w obszarze ochrony klimatu i środowiska. Dzięki temu chce coraz bardziej odpowiadać na oczekiwania społeczne, technologiczne i regulacyjne. Temu służyło zapowiedziane we wrześniu ubiegłego roku osiągnięcie do 2050 r. neutralności klimatycznej, czyli ograniczenie do zera emisji netto CO2 (równowaga między emisjami a pochłanianiem CO2 z atmosfery). Konkretne działania w tym zakresie koncern określił do 2030 r.
Do tego czasu Orlen planuje m.in. zredukować emisję w rafineriach i instalacjach petrochemicznych o 20 proc. Z kolei w energetyce redukcja ma sięgnąć 33 proc. CO2/MWh...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta