Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

5 trendów, które zmieniają logistykę DIY

28 maja 2021 | Logistyka

Wielokanałowość, postępująca cyfryzacja i rosnące wymagania sieci handlowych względem dostawców zwiększają rolę operatorów logistycznych w branży budowlano-remontowej i ogrodniczej. Materiał partnera

 

W 2019 r. wartość sprzedaży akcesoriów ogrodowych i produktów do majsterkowania, określanych jako DIY, przekroczyła na świecie 600 mld euro . Ponad jedna czwarta sprzedaży przypada na zachodnią Europę, z czego największym udziałowcem są Niemcy. Według statystyk BHB, organizacji zrzeszającej firmy z branży DIY z Niemiec, Austrii i Szwajcarii, niemieckie markety budowlane w 2020 r. zwiększyły swoje obroty o 13,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, do 22,14 mld euro.

Szacuje się, że do 2024 r. europejska branża produktów do domu i ogrodu powiększy się o kolejne 25,41 mld dolarów, rozwijając się w tempie blisko 3% rocznie . To ogromny i stale rosnący rynek, o który walczą również polscy producenci. Z naszego kraju do Niemiec trafiają m.in. materiały budowlane, meble, stolarka, artykuły łazienkowe, elektronarzędzia czy akcesoria ogrodowe. Wszystko jednak zależy od tego, jak branża DIY poradzi sobie z nowymi wyzwaniami. Oto pięć z nich.

1.

Boom na e-commerce

Pomimo pandemii i ograniczeń w handlu Europejczycy nie zrezygnowali z remontów czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11973

Wydanie: 11973

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament