5 trendów, które zmieniają logistykę DIY
Wielokanałowość, postępująca cyfryzacja i rosnące wymagania sieci handlowych względem dostawców zwiększają rolę operatorów logistycznych w branży budowlano-remontowej i ogrodniczej. Materiał partnera
W 2019 r. wartość sprzedaży akcesoriów ogrodowych i produktów do majsterkowania, określanych jako DIY, przekroczyła na świecie 600 mld euro . Ponad jedna czwarta sprzedaży przypada na zachodnią Europę, z czego największym udziałowcem są Niemcy. Według statystyk BHB, organizacji zrzeszającej firmy z branży DIY z Niemiec, Austrii i Szwajcarii, niemieckie markety budowlane w 2020 r. zwiększyły swoje obroty o 13,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, do 22,14 mld euro.
Szacuje się, że do 2024 r. europejska branża produktów do domu i ogrodu powiększy się o kolejne 25,41 mld dolarów, rozwijając się w tempie blisko 3% rocznie . To ogromny i stale rosnący rynek, o który walczą również polscy producenci. Z naszego kraju do Niemiec trafiają m.in. materiały budowlane, meble, stolarka, artykuły łazienkowe, elektronarzędzia czy akcesoria ogrodowe. Wszystko jednak zależy od tego, jak branża DIY poradzi sobie z nowymi wyzwaniami. Oto pięć z nich.
1.
Boom na e-commerce
Pomimo pandemii i ograniczeń w handlu Europejczycy nie zrezygnowali z remontów czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta